Ademkrachttraining

Waarom ademspierkracht trainen?

Het trainen van de spieren die nodig zijn voor de ademhaling verbetert de duursportprestaties. Ademspieren gaan efficiënter werken, waardoor de hartslag omlaag gaat en de zuurstof beter verdeeld wordt.

Ademspierkrachttraining is zeer geschikt voor mensen met de volgende klachten:
  • Longaandoeningen.
  • Snelle, hoge ademhaling bij inspanning.
  • Hyperventilatie.

Ook voor duursporters biedt deze training een toegevoegde waarde.

Hoe werkt het?

We beginnen met een meting van de ademspierkracht. De waarde van deze meting wordt aangeduid met PI-max.

U krijgt gericht oefeningen die u thuis gedurende 6 weken kunt uitvoeren. Door middel van tussentijdse metingen houden we de vooruitgang bij.

Resultaten ademspiertraining

Na 6 weken zult u merken dat u een rustigere en diepere ademhaling heeft en dat u hier meer controle over heeft. Middels de PI-max-meting kunnen we de verbetering zichtbaar maken.

U raakt bij inspanning minder snel buiten adem en levert verbeterde (duur)sportprestaties.

  • Starten binnen 2 werkdagen
  • Persoonlijke aandacht en begeleiding
  • Ma t/m do 8:00 - 21:00 uur
    Vrijdag 8:00 - 19:00 uur
    Zaterdag 9:00 - 12:00 uur
  • Kwaliteitskeurmerk Fysiotherapie
  • 31 jaar ervaring
  • 12 specialisten op 6 locaties